Otta blogi

Työajan hallinta ja työhyvinvointi – sisältösarja

Kirjoittanut Otta | 9.6.2024 17:43:35

Vinkkejä työajan hallintaan ja työhyvinvoinnin edistämiseen! Ottan ja Auntien yhteisessä sisältösarjassa pureudumme asiantuntijatyön kannalta ajankohtaiseen puheenaiheeseen: miten työajan hallinta vaikuttaa työhyvinvointiin?

Teemaa lähestytään yksilön, esihenkilön ja koko organisaation näkökulmista. Saat asiantuntijoilta neuvoja, joiden hyödyntämisen voit aloittaa samalta istumalta.

1. Tunnistatko rajasi? Työajan hallinta on osa työhyvinvointia

Avausjaksossa Auntien Siina Kiehelä ja Visma Finlandin Eliisa Valkonen keskustelevat itsetuntemuksesta ja työkulttuurista. Millainen vaikutus niillä molemmilla on työhyvinvointiin? Hyödynnä myös neljä konkreettista vinkkiä oman kalenterin johtamiseen.

Lue artikkeli  »

2. Näin tuet tiimiäsi työajan hallinnassa – vinkit esihenkilölle

Auntien Hanna-Kaisa Raninen tuo kakkosjaksoon johtamisen näkökulman. Hän kertoo, miten esihenkilön iltasähköpostit tai perinteinen ahkeroinnista palkitseminen vaikuttavat tiimin työssä jaksamiseen. Löydät myös konkreettisia apuvälineitä tiiminvetäjän työkalupakkiin.

Lue artikkeli  »

3. Hybridityössä tarvitaan uudet keinot ajankäytön johtamiseen

Sarjan päätösjaksossa Raninen ja Valkonen keskittyvät etä- ja hybridityöhön. Luottamuksen ja vuorovaikutuksen rakentaminen on haastavampaa, kun emme enää tapaa päivittäin toimistolla. Työajan hallinnan ja hyvinvoinnin tukemiseen on onneksi olemassa uusia strategioita.

Katso jakso tai lue artikkeli  »


 

 

Otta on monipuolinen työajanseurantajärjestelmä, joka tukee erilaisia työnteon tapoja ja tarjoaa läpinäkyvyyttä työntekijän ja työnantajan välille. Tutustu Ottaan ja aloita maksuton kokeilu vaikka heti!